24. 8. 2012

Colombia (cz/en)

Kolumbie - jsem zase o krok blíž k tomu vstoupit na její půdu. Jak jsem se vlastně dostala ke Kolumbii a proč právě tato země?

Když jsem před rokem a půl zažívala tak trochu existenciální krizi (někdy v průběhu psaní diplomky a úvahami nad koncem školy), uklidňovala jsem se vymýšlením plánů co dál po státnicích. Aniž bych samozřejmě uvažovala, že by se tyto plány mohly někdy realizovat. Jedním z nich byla Svatojakubská cesta, na kterou jsem se chtěla vydat hned, jak to dovolí počasí (hlavně ne hned v létě!). No a potom, potom že bych se ještě mohla vydat nazkušenou do světa. Za praxí a za poznáním.

Do těchto plánů mi vstoupila náhoda a přihrála mi devítiměsíční (taky vnímáte tu ironickou podobu s délkou těhotenství?) pracovní zkušenost na univerzitě. Práce mě obohatila, ale zároveň utvrdila v názoru, že se chci ještě vrátit k původním plánům - dokud mi to umožňuje věk a dokud mě to do světa táhne a nic mě doma nedrží.

Tak jsem se rozhodla dát výpověď. V březnu 2012 jsem rozvázala svůj pracovní poměr a v polovině dubna se vydala na cestu do Španělska. O tom se můžete dočíst v předchozích příspěvcích na blogu.

Už od podzimu jsem začala zjišťovat, jakého programu, výměny nebo jiné poťouchlosti bych se mohla zúčastnit a dostat se tak do zahraničí. A narazila jsem na AIESEC, studentskou organizaci zajišťující pracovní stáže po celém světě, i pro absolventy. A zkusila jsem je kontaktovat. Dopadlo to tak, že jsem si po návratu ze Španělska našla přes AIESEC stáž v Kolumbii, jako učitelka angličtiny na jazykové škole. A postupně jsem se propracovala k vyřízení všech formalit a příští týden odlétám. 

Jinak k výběru této konkrétní země vedl řetězec náhod, který by bylo příliš dlouhé popisovat, ale utvrdil mě v jednom - je to ta správná, ať už to znamená cokoliv.

Takže, od příštího týdne mě následujících 12 měsíců najdete v Kolumbii, v městě, které se jmenuje Bucaramanga. Najděte si ho na mapě :) Až budu vědět přesnou adresu, napíšu vám ji a můžete mi poslat pohled. Ty já dostávám moc ráda. A když mi na něj napíšete svoji adresu, pošlu vám jeden zpátky :)
------------
Colombia - one step closer to get there. Are you asking why Colombia?

A year ago, when I was having my small existential crisis (some time during the work on my final project and between thoughts of the end of the school), I was trying to find comfort in making up plans what to do after my graduation. Without seriously thinking that I would ever realize them. One of the dreams was the Saint Jacob's way, which I wanted to start as soon as the weather allows it (especially not in summer!). And after, I was thinking, I could go abroad. To get work experience. To get to know the world.

These plans were interrupted by a coincidence and I was offered a job. It ended as a great nine-months long work experience (do you also see the similarity with the lenght of pregnancy?) at university. The job enriched me, but at the same time affirmed me to stick with the original plans - until I get too old and until something keeps me from going abroad.

So I decided to give a note. In March 2012 I left the job and in the middle of April I went to the trip to Spain. You can read more about that on my blog.
Already from the autumn I was checking the options for different exchange programs and internships which would help me to get abroad. And I found AIESEC, a student organization managing internships also for the graduates. I contacted them and it turned out that after my return from Spain I found over AIESEC an internship in Colombia, as a teacher of Enslish in a language school (yes, I am aware that it's not perfect, but I will do my best). Step by step I worked out all the paper work and I am flying next week. 

By the way, the choice of this particular country was made by many small coincidences and it would be too long to describe them all. But it reassured me in one thing - it is the right country, whatever it means.

So from next week on for the following 12 months you will find me in Colombia, a city called Bucaramanga. Find it on a map :) As soon as I know the escat address, I will write it to you and you can send me a postcard. I love postcards. And if you add your address, I will send one back to you :)

K plánování cesty a přemýšlení o novém směru patří kafe, zápisník a tužka
I have little frinds for my planning, planning of a new roads, a notebook and a pencil
Sbaleno??
Packed??

Žádné komentáře:

Okomentovat